Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

"Κυρία είστε και πολύ νουμπ!"

"Κυρία είστε και πολύ νουμπ!" 
Έτσι άρχισε η χτεσινή μέρα. Με έναν σπόρο του Δημοτικού να με αποκαλεί νουμπ! Δεν είχα ιδέα τι σήμαινε, αλλά ήμουν αποφασισμένη να λύσω αμέσως το μυστήριο. Και επειδή ο μικρός δεν είχε ιδέα τι ήθελε να πει με αυτό, έβαλα μπροστά τα μεγάλα μέσα: διαδίκτυο. Μπορείς να βρεις ό,τι θέλεις αμέσως. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση δυσκολεύτηκα. Κανένα νέο λεξικό δεν περιείχε την συγκεκριμένη λέξη, ενώ τα πιτσιρίκια στις αναρτήσεις τους το χρησιμοποιούσαν σαν κάτι δεδομένο. Μα όλοι ξέρουν τι σημαίνει νουμπ εκτός από εμένα; σκέφτηκα.
Ένα πρόχειρο γκάλοπ στους υπόλοιπους μαθητές μου αλλά και στην παρέα μου μου έδειξε αυτό που υποψιαζόμουν από την αρχή. Κανείς πάνω από τα 25 δεν είχε ιδέα για τί πράγμα μιλούσα. Κανείς κάτω από τα 25 δεν μπορούσε να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει και πότε χρησιμοποιείται σαν όρος. Το μόνο που μπορούσαν να μου πουν είναι ότι σημαίνει λίγο πολύ άσχετος. Ευτυχώς, λίγο πιο ομολογήσω την ήττα μου, βρέθηκε ένας χρυσός άνθρωπος στο διαδίκτυο που αναφερόταν στο θέμα! Fernadokapso, μπάρμαν, σε ευχαριστώ! Σας παραθέτω την επεξήγηση που δίνει στα πλαίσια ενός forum για ηλεκτρονικά παιχνίδια και νομίζω ότι καλύπτει 100% κάθε γλωσσολόγο. «Πολλοί λένε τους συμπαίκτες του έτσι. Ξέρουν όμως τη σημασία του? Το noob ή n00b άρχισε να χρησιμοποιείται ως όρος στην «αργκό» του Διαδικτύου για τους νέους χρήστες του online gaming. Οι προχωρημένοι - καλοί παίκτες αποκαλούσαν noob τον παίκτη που δεν ήξερε ή που έκανε κάποιο λάθος και έφερνε την ομάδα σε κίνδυνο. Πάντα όμως, αποτελούσε ένα επικριτικό τίτλο. Το noob ή n00b ή πολλές φορές ακόμα και nub, ή ακόμα και nooblet, προέρχεται από την αγγλική λέξη newbie, που σημαίνει νεόφερτος. Για λόγους συντομίας στο IRC (chat), άρχισε να γράφεται ως "noob" ή "n00b" ή "nub" ή και "newb".
Το noob χρησιμοποιείται πλέον, όταν γίνεται αναφορά σε νέους χρήστες υπολογιστών και διαδικτύου. Εχει ακόμα επικριτικό και προσβλητικό τίτλο και πολλές φορές χρησιμοποιείται και από πολλούς χρήστες, σε διάφορες online συζητήσεις, για να δηλώσουν ότι δεν έχουν αρκετές γνώσεις πάνω στο αντικείμενο ή να ζητήσουν κάπου βοήθεια και παραπάνω πληροφορίες»

Δεν ξέρω αν περιμένατε να καταλήξω σε κάποιο βαρύγδουπο συμπέρασμα για την ελληνική γλώσσα. Το σημαντικό θέμα είναι ένα. Ο σπόρος έχει δίκιο. Είμαι και πολύ... νουμπ! 

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου