Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Βιβλίο: Τα παιδιά ρωτούν, οι Νομπελίστες απαντούν

Ο γιος μου με αιφνιδιάζει πολλές φορές με ερωτήσεις σαν αυτή που μου έκανε πρόσφατα: "Μπαμπά, για ποιο λόγο υπάρχεις;".
Προσπάθησα να συνέλθω και έπειτα τον ρώτησα με τη σειρά μου: "Εσύ τι λες;".
Το μέτωπο του πεντάχρονου ζάρωσε. ΄Με τα μάτια κλειστά σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να σκεφτεί μια απάντηση, είπε κομπιάζοντας: "Για να με πηγαίνεις το πρωί στο νηπιαγωγείο... Για να μου διαβάζεις το βράδυ παραμύθια... Για να μου γεμίζεις την μπανιέρα... Και για να παίζεις μαζί μου".
Τι θαυμάσιος και ουσιαστικός λόγος ύπαρξης! σκέφτηκα και αναστέναξα. Αν δεν είχα το μικρό μου Λούις, αν δεν τον πήγαινα στο νηπιαγωγείο, αν δεν του διάβαζα το βράδυ παραμύθια, αν δεν του γέμιζα την μπανιέρα, αν δεν έπαιζα μαζί του, η ζωή μου θα ήταν ένα τίποτα.

Βραβείο της UNICEF σε σχολείο της Κομοτηνής για παιδικό παραμύθι!

Η χρωματιστή κουκουβάγια Ρίτα, που πιάνει δουλειά στο σχολείο της Γκριζούπολης, είναι η ηρωίδα του παραμυθιού που έγραψαν οι μαθητές της τρίτης τάξης του 2ου δημοτικού σχολείου Κομοτηνής, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος της UNICEF για τα δικαιώματα και τη διαφορετικότητα.

Διεξαγωγή εργαστηρίου Grundtvig

To Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού τομεακού Προγράμματος Grundtvig του Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση, διοργανώνει εργαστήριο με θέμα «Νέες Τεχνολογίες και ειδική μουσική αγωγή» στη Θεσσαλονίκη, 12-18 Φεβρουαρίου 2012.

Μάγνητες Τυφλοί: Δημιουργία τμήματος ενισχυτικής διδασκαλίας

Το σωματείο «Μάγνητες Τυφλοί» ανακοινώνει πως δημιουργεί τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας μελέτης και ανάγνωσης για όλα τα μέλη με αναπηρία όρασης καθώς και για τα παιδιά των ατόμων με αναπηρία όρασης.

Άρθρο: Φιλαναγνωσία, παιδικά έντυπα και δημιουργικότητα των παιδιών

Στο άρθρο αυτό η συγγραφέας παρουσιάζει τους κυριότερους παράγοντες που βοηθούν στην προσέγγιση των παιδιών με το λογοτεχνικό βιβλίο. Αναφέρεται ιδιαίτερα στη συμβολή της σχολικής βιβλιοθήκης και προτείνει τρόπους αξιοποίησής της. Στη συνέχεια, αφού κάνει μια μικρή αναφορά στην ιστορία των παιδικών εντύπων που έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς, προτείνει σχεδιασμούς δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην έκδοση σχολικών εντύπων, τα οποία φέρνουν σε επαφή τα παιδιά με πολλά λογοτεχνικά είδη, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην εδραίωση της σχέσης παιδιού-βιβλίου και την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας.

Ιωάννινα: Σε κώμα από χρήση ναρκωτικών στην κατάληψη...

Σάλο έχει προκαλέσει στην πόλη των Ιωαννίνων η είδηση ότι την περασμένη Τετάρτη οδηγήθηκαν σε κωματώδη κατάσταση στο νοσοκομείο της πόλης ένας 24χρονος και μία 16χρονη, οι οποίοι έκαναν χρήση ναρκωτικών σε υπό κατάληψη σχολείο. Και τα δύο άτομα είναι πλέον καλά στην υγεία τους και έχουν διαφύγει τον κίνδυνο. Μετά την κατάθεση της 16χρονης στους αστυνομικούς πραγματοποιήθηκε έρευνα στο σπίτι του 24χρονου στο οποίο εντοπίστηκε μικρή ποσότητα ινδικής κάνναβης. Σύμφωνα με την αστυνομία, όταν συνέβη το περιστατικό στο σχολείο βρίσκονταν και άλλοι δύο ενήλικες.
Πηγή: ΕΡΤ

"Ας μιλήσουμε για ορθογραφία" (Ιστολόγιο Linguarium)

Οι ιστορικοί γράφουν ότι η πλήρης πανοπλία τού Ρωμαίου λεγεωναρίου ζύγιζε περίπου 30 κιλά. Αν αναλογιστούμε ότι σε περίοδο εκστρατείας οι ρωμαϊκές φάλαγγες διήνυαν αρκετά χιλιόμετρα την ημέρα, καθώς και ότι η μάχη μπορούσε να διαρκέσει πολλές ώρες, ο λεγεωνάριος χρειαζόταν αρκετά αποθέματα αντοχής και δύναμης απλώς και μόνο για να κινείται.

Παράσταση: Το αγόρι με τα μαγικά δάχτυλα

Από τις 16 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή, «Το αγόρι με τα μαγικά δάχτυλα» θα παρουσιάζεται, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στο θέατρο «ΠΚ». Ώρα παράστασης: 12:30.

Ιστολόγιο για το νηπιαγωγείο: Ζήση Ανθή

Στο ιστολόγιο της νηπιαγωγού Ζήση Ανθής, "θα βρείτε εποπτικό παιδαγωγικό υλικό για το νηπιαγωγείο για τα έντομα,τη θάλασσα,τους 12 θεούς του Ολύμπου , τα φρούτα, τα λαχανικά, λίστες αναφοράς,αινίγματα, παροιμίες - ποιήματα - ονομασίες για τους μήνες,παιδικά ποιήματα, παροιμίες ναυτικές , για το καλοκαίρι , τη θάλασσα , τα ψάρια και τα ζώα της θάλασσας, τα φρούτα και λαχανικά...Εικονόλεξα , έργα τέχνης στο νηπιαγωγείο , καρτέλες αλφαβήτας, αριθμών, σχημάτων, εικονογραφημένο λεξικό, καρτέλες για το ημερολόγιο". Επισκεφτείτε το!! 

Hμερίδα: «Προσβασιμότητα των τυφλών στα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τον πολιτισμό»

Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και με αφορμή την ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού, διοργανώνει τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011, ώρα 4-8 το βράδυ, ημερίδα στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ, Πανεπιστημίου 52, με θέμα: «Προσβασιμότητα των τυφλών στα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τον πολιτισμό». Καλείστε όλοι να παρευρεθείτε και να παρακολουθήσετε τις πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις που θα παρουσιαστούν. Επειδή θα ακολουθήσει δείπνο για 150 άτομα παρακαλούνται οι συνάδελφοι να δηλώνουν συμμετοχή στην υπάλληλο της Ομοσπονδίας καθημερινά 09:30-4:30 στο 210 - 52 29 968, επειδή θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.
Πηγή: www.eoty.gr

Άποψη: Σταύρος Θεοδωράκης "Κλειστά σχολεία – ανοιχτά φροντιστήρια"

Διαβάζω την είδηση αλλά αδυνατώ να την πιστέψω. Οι καθηγητές αποφάσισαν να κάνουν στάσεις εργασίας στα σχολεία στα οποία σταματούν οι καταλήψεις. Διαβάζω ξανά και ξανά μια – μια τις λέξεις αλλά η είδηση δεν αλλάζει. Η ανακοίνωση είναι επίσημη και την υπογράφει η ΟΛΜΕ: «Κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας σε κάθε σχολείο που ανοίγει με την επέμβαση της αστυνομίας». Τι εννοούν επέμβαση της αστυνομίας; Πού επενέβησαν οι «μπάτσοι», ποιά σχολεία άνοιξαν και πως; Η ΟΛΜΕ δεν είναι σε θέση να με διαφωτίσει και καταφεύγω στις προσωπικές γνωριμίες.