Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Πιερία: Με ταχυπληρωμή τα επιδόματα

Εύκολα και γρήγορα θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι δικαιούχοι των επιδομάτων κοινωνικής πρόνοιας, μέσω του νέου σύγχρονου συτήματος ταχυπληρωμής που θέτει σε εφαρμογή η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση της Πιερίας.
Σύμφωνα με τη σύμβαση συνεργασίας που υπογράφηκε από το νομάρχη, Γιώργο Παπαστεργίου και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, οι δικαιούχοι των επιδομάτων πρόνοιας του νομού Πιερίας θα παραλαμβάνουν κατ' οίκον, από τον ταχυδρομικό υπάλληλο, την επιταγή ταχυπληρωμής και το χρηματικό ποσό του επιδόματός τους, χωρίς να αναγκάζονται να μεταβαίνουν οι ίδιοι στο ταχυδρομικό κατάστημα και να ταλαιπωρούνται αναμένοντας τη σειρά τους στα ταμεία. Σε περίπτωση απουσίας του δικαιούχου ή του νόμιμου πληρεξουσίου του από το σπίτι του, κατά τη χρονική στιγμή της επίσκεψης του ταχυδρομικού υπαλλήλου, θα αναρτάται σχετικό ειδοποιητήριο των ΕΛΤΑ, ώστε τις επόμενες ημέρες να έχει τη δυνατότητα να παραλάβει την επιταγή και το χρηματικό ποσό του επιδόματος που δικαιούται. Με το νέο σύστημα ταχυπληρωμής, θα εξυπηρετούνται οι δικαιούχοι των επιδομάτων βαριάς αναπηρίας, τυφλότητας, βαριάς νοητικής καθυστέρησης, κώφωσης, αιμολυτικής αναιμίας, κίνησης, ομογενών και τετραπληγίας, παραπληγίας και ανασφάλιστων.
Πηγή: Αγγελιοφόρος της Κυριακής (15 Νοεμβρίου 2009), σελ. 34

Ο αθλητισμός γιορτάζει...



Από την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 22 Νοεμβρίου θα διεξαχθεί στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Κολεγίου "Ανατόλια" το αθλητικό τουρνουά "Αιγαίο 2009". Το τουρνουά, που διεξάγεται κάθε χρόνο από τη δεκαετία του '80 στο Κολέγιο, αποτελεί πλέον θεσμό τόσο για το Κολέγιο όσο και για τα σχολεία που συμμετέχουν.

Στο φετινό τουρνουά συμμετέχουν δεκαπέντε σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ παράλληλα το πρόγραμμα εμπλουτίζεται από σειρά εκδηλώσεων και παράλληλων γεγονότων. Έτσι, φέτος θα πάρουν μέρος σχολεία από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τη Βέροια, την Ξάνθη αλλά και από τη Σόφια, με 56 ομάδες στα παρακάτω αθλήματα: μπάσκετ αγοριών και κοριτσιών, ποδόσφαιρο αγοριών και κοριτσιών, βόλεϊ αγοριών και κοριτσιών, στίβος αγοριών και κοριτσιών και τένις αγοριών και κοριτσιών. Οι αγώνες θα διεξαχθούν στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου, στο γήπεδο του ποδοσφαίρου και στα γήπεδα τένις.

Στα πλαίσια του τουρνουά, θα διεξαχθεί φέτος ο 1ος Φιλανθρωπικός Αγώνας Δρόμου Τριών Χιλιομέτρων, την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου, στον οποίο μπορούν να πάρουν μέρος μαθητές καταβάλλοντας το συμβολικό ποσό των δέκα ευρώ. Τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν για τις ανάγκες του Οργανισμού "Κάνε μια Ευχή", που σκοπό έχει την πραγματοποίηση των ευχών παιδιών με σοβαρές ασθένειες.

Τέλος, παράλληλα με τα αθλητικά γεγονότα, την Πέμπτη 19 και την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί στο "Raphael Hall" του Κολεγίου "Ανατόλια" επιμορφωτικό σεμινάριο για καθηγητές φυσικής αγωγής με θέμα "Οι μυοσκελετικές κακώσεις και παραμορφώσεις στη σχολική ηλικία και η αντιμετώπισή τους από τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής", το οποίο συνδιοργανώνεται από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής του Αμερικανικού Κολεγίου "Ανατόλια" και τον δρα Νικόλαο Οξύζογλου, σχολικό σύμβουλο φυσικής αγωγής.

Ο Στυλιανός Καπνιάς, καθηγητής φυσικής αγωγής του κολεγίου και υπέυθυνος των αθλητικών εγκαταστάσεων, δήλωσε για το τουρνουά στον Αγγελιοφόρο της Κυριακής: "Πρόκειται για ένα τουρνουά το οποίο έχει γίνει θεσμός εδώ και χρόνια. Ονομάστηκε έτσι γιατί συμμετείχαν σχολεία προερχόμενα από όλο το Αιγαίο Πέλαγος. Στόχος του είναι η αθλητική συγκέντρωση των ιδιωτικών σχολείων από όλη την Ελλάδα... (το σεμινάριο) γίνεται στη μνήμη του αείμνηστου Γιώργου Κονταξόπουλου. Στόχος είναι η ενημέρωση ως προς τη συνδρομή της γυμναστικής στην αντιμετώπιση των μυοσκελετικών κακώσεων".




Για δηλώσεις συμμετοχής:

Γραφείο Σχολικού Συμβούλου: τηλ. 2371023620 email: oxyzogloy@sch.gr

Τμήμα φυσικής Αγωγής Αμερικανικού Κολεγίου "Ανατόλια": 2310398290

Τα παιδιά μας είναι πόλύ πιο ψαγμένα απ' όσο πιστεύουμε...



Σε αυτό το συμπερασμα καταλήγει ο Ντέιβιντ Μπάκινγκχαμ, βρετανός καθηγητής εκπαίδευσης και διευθυντής του "Κέντρου Μελετών για τα Παιδιά, τους Νέους και τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας" (CSCYM), σε συνέντευξή του στην Αγγελική Μπουμπούκα Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία.

Μεταξύ άλλων, αναφέρεται:


στη μελέτη σχετικά με την επίδραση του εμπορίου στην ευημερία των παιδιών

"Μιλήσαμε με ανθρώπους από όλες τις πλευρές, με γονείς, δασκάλους, παιδιά, λομπίστες που θέλουν να απαγοευτούν όλες οι διαφημίσεις σε παιδιά και με επιχειρήσεις. Διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για μια διαμάχη πολύ πολωμένη. Απ' τη μία πλευρά είνια εκείνοι που κάνουν καμπάνιες υποστηρίζοντας ότι τα παιδιά διαφθείρονται, πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης και η παιδική ηλικία καταστρέφεται και όλοι οδεύουμε προς την κόλαση. Συχνά αυτή η επιχειρηματολογία εκφράζεται με πολύ μελοδραματικό τρόπο και τείνει να παρουσιάζει τα παιδιά σαν θύματα, ανίκανα και κάπως παθητικά σε αυτή τη διαδικασία. Από την άλλη πλευρά έχουμε τους υπεύθυνους μάρκετινγκ όλων των εταιρειών που δεν συμπαθεί ο κόσμος- ...- που προσπαθούν πολύ έντονα να πουν πόσο πιστά ακολουθούν τους κανόνες και πόσο υπεύθυνες είναι."


στην επιρροή των παιδιών από τις νέες τεχνολογίες

"... είναι αρκετά σαφές σε ό,τι αφορά τον καταναλωτισμό, πως έχουμε στόχευση του μάρκετινγκ σε όλο και μικρότερες ηλικίες. Ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι της έρευνάς μου ήταν τα λεγόμενα εκπαιδευτικά μέσα. Υπάρχει μια διογκούμενη αγορά εκπαιδευτικών παιχνιδιών, βιβλίων, περιοδικών, CDs, βίντεο, προγραμμάτων υπολογιστών που συχνά συνδέονται με μιντιακούς χαρακτήρες (...), προϊόντων που πουλάνε εύκολα τόσο σε γονείς όσο και σε παιδιά"


στην κατανόηση από πλευράς γονέων του τρόπου επιρροής των παιδιών από τη χρήση του Διαδικτύου

"Το πρώτο πράγμα που λένε οι γονείς γι' αυτό είναι: "πορνογραφία" και "παιδόφιλοι". ΄Δεν λέω ότι δεν υπάρχει κάνε΄νας κίνδυνος ή ότι δεν είναι σοβαρό όταν συμβαίνει. Αλλά μας πιάνει ψύχωση με κάτι τόσο σπάνιο και αγνοούμε την καθημερινή έκθεση σε εμπορικές επιρροές. Χρειαζόμαστε εκπαίδευση για τα μίντια που θα επιτρέψει στους γονείς να μιλήσουν για τα πραγματικά διλήμματα που αντιμετωπίζουν".


το βαθμό έκθεσης των παιδιών σε άμεση ή έμμεση διαφήμιση

"το θετικό είναι ότι στις εξελισσόμενες τεχνικές προώθησης πωλήσεων, τα παιδιά δεν είναι τόσο παθητικά ή αφελή. Είναι πολύ πιο ψαγμένα απ' ό,τι τείνουμε να πιστεύουμε. Όμως απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για να διαπιστωθεί πόσο επηρεάζονται από τα νέα μέσα η συμπεριφορά, η κουλτούρα και οι κοινωνικές τους σχέσεις".

Ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο με τις παρουσιάσεις των καθηγητών Sonia Livingston και David Buckingham σχετικά με τον ψηφιακό αλφαβητισμό, τα παιδιά και την εκπαίδευση, μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ

Εισήγηση του Συνήγορου του Παιδιού για αλλαγές στους σχολικούς κανονισμούς


Δόθηκε στη δημοσιότητα από το Συνήγορο του Παιδιού (υπηρεσία που ανήκει στο πλαίσιο του Συνηγόρου του Πολίτη) κείμενο παρατηρήσεων και προτάσεων, αφού πρώτα είχε αποσταλεί στο Υπουργείο Παιδείας και τη δημοκρατική διοίκηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο εμπεριέχει εμπειρία έξι ετών, δεκάδων επισκέψεων σε σχολεία, την εξέταση εκατοντάδων υποθέσεων σχετικών με την Ομάδα Εφήβων Συμβούλων. Μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα εξής:


- Συχνά δεν είναι σαφείς για τους μαθητές οι κανόνες που ισχύουν στα σχολεία.

- Στα περισσότερα σχολεία που έχουν συνταχθεί σχολικοί κανονισμοί συνήθως επιβάλλονται από τη διεύθυνση, χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με τοους μαθητές.

- Οι κανονισμοί αναφέρονται κυρίως στις υποχρεώσεις των μαθητών και όχι στα δικαιώματά τους ή αντίστοιχα στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καθηγητών.

- Η γνώμη των μαθητών για θέματα που τους αφορούν δεν ακούγεται συστηματικά.

- Οι ποινές που επιβάλλονται στους μαθητές συχνά είναι υπερβολικές, χωρίς προειδοποίηση ή χρήση άλλων παιδαγωγικών μέτρων.

- Στους εκπαιδευτικούς που παραβαίνουν αντίστοιχους κανόνες (λχ βίαιης συμπεριφοράς, χρήσης κινητών, καπνίσματος κλπ) δεν φαίνεται να επιβάλλονται κυρώσεις.

- Οι εκπαιδευτικοί δεν υποστηρίζονται ούτε επιμορφώνονται σχετικά με τις παιδαγωγικές μεθόδους που είναι σκόπιμο να χρησιμοποιούν για τη συμμόρφωση των μαθητών και την εξασφάλιση καλού κλίματος στη σχολική κοινότητα.


Στο κείμενο γίνεται επίσης αναφορά στις απόψεις που διατύπωσαν οι μαθητές προς το Συνήγορο του Παιδιού κατά τις επισκέψεις του σε σχολεία, στη διάρκεια των "Ημερών Διαλόγου" και στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων.


Με βάση τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, την υπόλοιπη εθνική νομοθεσία αλλά και τις συστάσεις- προτροπές του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο Συνήγορος του Παιδιού προτείνει προς το Υπουργείο Παιδείας:

- Να ρυθμίσει με νόμο την υποχρέωση των σχολείων να συντάσσουν σχολικό κανονισμό με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.

- Να δώσει κατευθύνσεις στους διευθυντές σχολείων και τους εκπαιδευτικούς για το πιθανό περιεχόμενο των σχολικών κανονισμών καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο θα εξασφαλιστεί η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση και την εφαρμογή τους.

- Να προβλέψει τη διαδικασία ψήφισης του σχολικού κανονισμού με συμμετοχή στις αποφάσεις των τριών μερών της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών).

- Να προβλέψει ότι στο ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς θα αφιερώνονται, σε όλες τις τάξεις, ώρες συζήτησης για τον σχολικό κανονισμό και για το ρόλο των μαθητών στη διαμόρφωση και εφαρμογή του, όπως και για τη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων.

- Να προβλέψει τη διαδικασία υποβολής παραπόνων από μαθητές, σε ανεξάρτητο φορέα, για την παραβίαση του σχολικού κανονισμού, όταν θεωρούν ότι η διεύθυνση του σχολείου δεν λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα.

"Υγιές, πράσινο και ασφαλές σχολείο"

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το οποίο έχει εκπονηθεί από το Δήμο Βόλου σε συνεργασία με το Δημοτικό Οργανισμό Υγείας και Κοινωνικών Θεμάτων (ΔΟΥΚ) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με στόχο τη δημιουργία ενός χώρου ζωντανού, χαρούμενου και συνεργατικού. Αναμένεται να επεκταθεί αργότερα και στα υπόλοιπα σχολεία της πόλης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εκπαίδευση σε θέματα υγείας και υγιεινής, έλεγχο για σκολίωση από ειδικευμένους συνεργάτες, σειρά ομιλιών στη σχολική κοινότητα από στελέχη του ΔΟΥΚ και διάθεση ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου.